Pengikut

Assalamualaikom

.... Terima kasih Allah, Engkaulah Tuhan, akulah hamba ......

Rabu, 17 Julai 2013

MUSYKIL ATAU PERSOALAN TERJAWAB?

Untuk kedua kalinya, hari ini, 7 Ramadhan, di atas sebab yang tidak dapat dielakkan, saya terpaksa berbuka puasa di sebuah restoran Mamak lagi. Kali pertama ialah pada 2 Ramadhan di Gua Musang, Kelantan.

Secara tidak disengajakan saya perasan ada sesuatu yang tidak beberapa kena di restoran itu. Sejak waktu berbuka puasa jam 7.30 malam sehingga selesai makan, iaitu di sekitar jam 7.50 malam, saya 'sahkan' bahawa kesemua 10 orang pekerja restoran itu (semua pekerja adalah lelaki keturunan India) masih belum minum seteguk air pun untuk berbuka puasa.

Mereka tidak puasa kah? Atau, mereka bukan Islam kah?

Fikiran jahat bermain-main di minda saya ketika meninggalkan restoran itu.

   


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

" "Kalau hendak tahu dalamnya lubuk, TANYALAH pada memerang"."