Pengikut

Assalamualaikom

.... Terima kasih Allah, Engkaulah Tuhan, akulah hamba ......

Selasa, 24 November 2015

CATATAN DI DALAM POKET SI GILA ISIM

(i) Maafkan aku golongan sang semut, membunuh kamu kerana terpijak di kala melata atas bumi dan yang menghurung sisa makanan ketika isteri ku membasuh pinggan mangkuk.

(ii) Maafkan aku golongan sang tikus, menafikan hak kamu memakan makanan terbuang kerana (kononnya) keturunan kamu pembawa virus bahaya yang tiada hak menghuni dunia ini.

(iii) Maafkan aku golongan sang anjing, anak-anak ku mengusir kamu yang menyelongkar tong sampah di hadapan rumah untuk mendapatkan makanan lebihan yang dibuang.

(iv) Maafkan aku golongan sang kucing jalanan, membiarkan kamu hidup terbiar dan lapar walaupon aku boleh lakukan sesuatu tetapi tidak melakukannya.

(V) Maafkan aku golongan sang cacing yang aku sakiti ketika memugar taman mini rumah ku.

(Vi) Ya Allah, maafkan aku yang sombong dan mementingkan diri sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

" "Kalau hendak tahu dalamnya lubuk, TANYALAH pada memerang"."