Pengikut

Assalamualaikom

.... Terima kasih Allah, Engkaulah Tuhan, akulah hamba ......

Jumaat, 17 Mei 2013

PRU 13 : SUDAH LAMA TIDAK JUMPA BIRAS



Hari ini, 17 Mei  2013, hari ke-12 selepas PRU Ke-13. Ada satu perkara yang masih belum dapat saya lunaskan. Saya rindu hendak berjumpa dengan biras, Ketua Cawangan, yang juga ‘orang kuat’ bakal calun DUN yang tidak dicalunkan.

Saya telah tidak berjumpa dengan beliau selama hampir tiga bulan. Beliau terlalu sibuk dengan urusan parti. Setiap kali saya menelefon hendak datang ke rumahnya, beliau tiada kelapangan. Hatta, banyak juga majlis kenduri-kendara keluarga yang beliau tidak dapat hadir kerana sibuk dengan urusan parti.

Tanggapan awal saya bahawa komitmen politik beliau reda sedikit setelah bosnya tidak dicalunkan ternyata meleset. Semangat beliau tidak pernah luntur. Komitmen terhadap parti beliau beralih pula kepada kerja-kerja membantu calun baru yang menggantikan bosnya. Beliau adalah pejuang tulin kepada parti yang disokongnya.

Arakian, calun yang menggantikan bosnya kalah dalam PRU 13 pada 5 Mei 2013.

Namun demikian, saya masih belum berputus asa dan akan mencuba membuat ‘temujanji’ untuk berjumpa dengan beliau samada di rumahnya atau di rumah saya. Banyak perkara yang hendak saya dengar dan ketahui dari beliau. Di antaranya, perhubungan beliau umpama belangkas dengan bosnya yang pernah menjadi ahli DUN beberapa penggal itu selepas PRU 13. Adakah perhubungan tersebut masih seperti biasa atau habis manis sepah dibuang? 

Saya menjangkakan perhubungan mereka masih berjalan seperti biasa walaupun 'kehangatannya' mungkin berkurangan sedikit kerana tiada apa lagi yang hendak dikejar. 

2 ulasan:

  1. ujang kutik,

    saya pula baru 3 minggu tidak jumpa biras.
    agak nye apa cerita yang dia akan ceritakan pada saya..ahahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdr theolrascal,

      Kita insan yang menyayangi biras masing-masing.

      Padam

" "Kalau hendak tahu dalamnya lubuk, TANYALAH pada memerang"."